Kwaliteit
Kwaliteit bij Point O: een essentieel onderdeel van onze werkwijze
Kwaliteit bij Point O is de basis van alles wat we doen. Dit betekent niet alleen dat we zorgen voor goede bedrijfsprocessen en zorgverlening, maar ook dat we continu streven naar verbetering. Door proactief feedback te verzamelen van alle betrokkenen waarborgen wij de kwaliteit bij Point O.
Feedback en cliëntenparticipatie bij Point O
Elk jaar vragen wij actief feedback van onze samenwerkingspartners en bieden we alle betrokkenen de mogelijkheid om vier keer per jaar mee te denken tijdens de cliëntenparticipatie. Deze feedback wordt tijdens overlegmomenten besproken en omgezet in concrete acties om de kwaliteit bij Point O steeds verder te verbeteren.
Onze kwaliteitsstandaarden en audits
Het belangrijkste doel van kwaliteit bij Point O blijft het bieden van de best mogelijke zorg aan onze cliënten. Daarom betrekken wij zowel huidige als voormalige cliënten actief in onze kwaliteitsprocedures. Onze kwaliteitsstandaard is gebaseerd op de ISO-9001-certificering, met jaarlijkse externe audits en interne audits elke zes maanden. Dit stelt ons in staat kritisch naar onze procedures te blijven kijken en voortdurend te verbeteren.
Kwaliteitsmanager en continue verbetering
Onze kwaliteitsmanager bewaakt de kwaliteit bij Point O nauwgezet en werkt samen met alle betrokkenen om de lat steeds hoger te leggen. Feedback wordt omgezet in acties via de plan-do-act-cyclus, zodat we ons blijven ontwikkelen en voldoen aan veranderende eisen in ons werkveld.
Kwaliteitsstatuut
Point O GGZ heeft een kwaliteitsstatuut waarin duidelijk wordt omschreven wat wij verstaan onder kwaliteit bij Point O en hoe we deze waarborgen binnen onze organisatie.
Sinds 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van geneeskundige GGZ verplicht hun kwaliteitsstatuut openbaar te maken op basis van de Zorgverzekeringswet. Het goedgekeurde kwaliteitsstatuut van Point O GGZ BV is hieronder te vinden.
Veiligheid Incident Melding
Tijdens de uitvoering van de werkzaamheden kunnen zich incidenten voordoen. Door vroegtijdig te reageren op signalen wil Point O voorkomen dat deze incidenten plaatsvinden. Mochten er toch incidenten hebben plaatsgevonden, dan willen wij er alles aan doen om herhaling te voorkomen.
Gebruik onderstaande knop om een Veilig Incident Melden (VIM) formulier in te vullen:
Algemene voorwaarden
De algemene voorwaarden van de diensten van Point O zijn vastgelegd in onze zorgovereenkomsten. Deze zorgovereenkomsten zijn (als concept) op te vragen. Neem hiervoor contact met ons op.
Publicatieplicht WNT
Als zorgorganisatie dienen wij openbaarheid te geven volgens de WNT. De controleverklaring van 2021 en 2022, inclusief verantwoording, is hier in te zien.